Home Alone - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Home Alone - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Home Alone

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

02 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Daar ben ik weer. Hmm, eigenlijk heb ik weinig te vertellen over vandaag. Dit was de eerste dag dat ik overdag alleen thuis was. Best raar eigenlijk om alleen thuis te zijn in iemand anders' huis. Al begint dit wel een beetje als een thuis te voelen. Mette had haar eerste school dag, Emilie was bij Edward(boyfriend) en Elise was bij haar Oma. Gisteren heb ik een folder gekregen die ik moest invullen om een kortingspas voor het OV hier te krijgen. De ene helft stuurt mijn college voor me op en de andere moest ik zelf doen. Dus Mette heeft een check van 10 pond voor me uitgeschreven, deze moest worden toegevoegd in de envelop. Daarna ben ik op eigen houtje naar het postkantoor gegaan. En ik ging op de fiets. Nouja fiets, iedereen rijdt hier op een mountainbike. Niet bepaald comfortabel als je het mij vraagt. Ik moet tegenwoordig ook het alarm activeren als ik het huis verlaat. Dus ik activeer het alarm, begint dat ding te piepen (bleek normaal te zijn). Dus ik vlucht snel het huis uit, deur op slot. Na 5 min bedacht ik me, dat kon niet goed zijn. Dus in totaal ben ik ongeveer 3 keer heen en weer gelopen. Maar het is me uiteindelijk gelukt. En toen, opweg naar het postkantoor. Ik weet niet of ik al had verteld dat de wijk hier op een Landal Green Park in Limburg lijkt? Na een paar tientallen meters bergOPWAARTS gefietst te hebben ben ik maar gaan lopen. Echt niet te doen! Vlak voor het postkantoor bedacht ik me toen ik naar de fiets keek: hmm, geen slot. Zal echt weer iets voor mij zijn dat als ik die fiets even drie minuten buiten laat staan om een brief te posten dat dat ding gestolen wordt natuurlijk. Dus ik ben maar terug gegaan naar het huis, weer ruzie met het alarm gehad en uiteindelijk ben ik opnieuw lopend naar het postkantoor gegaan. Eindelijk daar aangekomen heb ik mezelf op een koud blikje drinken getrakteerd want de combinatie van de zon die scheen en al die heuvels is niet echt prettig. Toen ik weer thuis was heb ik niet veel nuttigs gedaan. Mette was vergeten het internet te activeren voordat ze wegging dus ik had vrij weinig aan mn laptop.Dus ik heb de tv aangezet, tv gekeken en een beetje met Sky gespeeld. Aan het eind van de dag zouden de meisjes opgehaald worden door hun vader om het weekend daar door te brengen. Elise werd opgehaald bij haar Oma, daarna zouden ze Emilie hier ophalen. Emilie ophalen bleek niet zo gemakkelijk te zijn. Ze gaat liever niet naar haar vader. Hij heeft een vrouw en er zijn daar soms in totaal 7 kinderen thuis. Als de meisjes daar zijn zitten ze vaak met de jongste twee jongentjes opgescheept. Vader schenkt niet zo heel veel aandacht aan Emilie als ze zou willen. Hij luistert niet naar haar en begrijpt haar dus niet. Dus toen hij voor de deur stond begon Emilie erg moeilijk te doen over dat ze persé voorin wilde zitten, waar haar zusje al zat. Haar vader werd hier erg pist om en liet Elise voorin zitten want ze had last van haar knie. Hij zag niet in dat het Emilie helemaal niet om de plek in de auto ging, ze wilde gewoon niet met hem mee. Het resultaat: ze is hier dit weekend, alleen Elise is met haar vader mee. Toen de rust gekeerd was hebben we met zn drieën bij een 'revery' ofzo gegeten. Dit is een soort lopend buffet. Typisch engels tentje, opzich best lekker. Nu we thuis zijn zit iedereen even met zn laptopje tot 9uur, dan gaat het internet uit. Dus ik heb nog een kwartier. Ohja, maandag heb ik afgesproken met Jessica, Nadia en Sara (andere exchange student van college) in Sutton. Daar gaan we wat drinken en plannen bespreken om ergens volgende week naar Birmingham te gaan. Ook kreeg ik net een event binnen van Fay, om met alle exchange students van STS uit dit deel van Engeland (in totaal ongeveer 35)voor een lunch in het park. Leuk idee! Maar dat is pas de 17e. Dat was het wel voor vandaag, slaaplekker!

XXX

  • 03 September 2011 - 19:14

    Je Allergrootste Fan:

    ik wens je heel veel plezier laura
    en ik zal elke dag even aan je denken..

    tot januari 2012

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 24612

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: