Helleuuuuuuw Holland! - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Helleuuuuuuw Holland! - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Helleuuuuuuw Holland!

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

16 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Toch nog maar even snel een berichtje schrijven voordat ik het land hier verlaat. Laat ik maar bij school beginnen, kort maar krachtig: saai. Soms kan ik mezelf er echt niet tot toe zetten om te gaan. Ohja, de volgende A is weer binnen hoor! Dit keer voor een duits oefenexamen, wat wel meetelt trouwens. Maar oké ik zal eerlijk zijn, echt voorbereid had ik niet. Vind ik opzich niet nodig voor dat vak. Maar misschien moet ik het toch maar eens doen, voor de A* gaan dan maar? Verderrrrr, weekje geen eigenlijk snel voorbij. Het was ook maar een schooldag van vier dagen natuurlijk. Gisteren, woensdag, zijn Jess en ik Jamie op gaan zoeken in Tamworth. Aangezien ik geen grote fan ben van Birmingham en omgeving wilde hij me overtuigen dat er daadwerkelijk mooie plaatsen in de buurt zijn. En ik moet toegeven, Tamworth is een van de echte mooiere plaatsen rondom Birmingham. Maargoed, na een reisje met de bus en een zoektocht naar Jamie (in totaal dikke twee uur..) hadden we hem eindelijk gevonden. En konden we op nóg een bus stappen om naar zijn huis te gaan. Daar hebben we chinees besteld, wat trouwens niet te vre...eten is! Nouja, niet zo goed als ik nederland als ik eerlijk ben. 'S avonds nog wat gedronken en een slechte engelse film gekeken. Humorloze film dus. Halverwege kwam zijn broer ook thuis. Voelde me eigenlijk een beetje bedreigd in het begin omdat Jamie ons al van tevoren had voorbereid dat hij een beetje rascistisch is. Hij heeft meer problemen met gekleurde buitenlanders maar toch, buitenlanders over het algemeen: prima dat ze in het land zijn, als ze ook maar weer weg gaan! Dus Jess en ik mochten gelukkig blijven aangezien we over een paar maandjes weer vertrekken. Hij was dan ook fan van onze grote vriend: Geert Wilders! Of zoals hij het uitsprak: Gurt Wielders. Heerlijk die uitspraak van engelsen als je iets in het nederlands of duits proberen uit te spreken. Duitsers zijn er ook erg goed in trouwens, als ze proberen nederlands te praten. De woorden lijken heel erg op elkaar maar zij zijn nou eenmaal gewend om 'vowels' oftewel klinkers, anders uit te spreken. Na een paar uurtjes slaap kon ik weer op tijd op staan om naar College te gaan. En met op tijd bedoel ik het vroegst dat ik in dit land ooit op ben gestaan! Ik was het namelijk gewend om eerst 25 minuten naar de eerste bushalte te lopen en dan nog een 45 minuten in de bus te zitten! Nee, doe mij die 6 minuutjes treinen maar, love it! Maargoed, kom je ook nog eens in Tamworth. Verderrrr, niks eigenlijk. Heb vandaag mijn koffers helemaal ingepakt en ook weer uitgepakt aangezien ze te zwaar waren.. Hopelijk liegt de weegschaal neit want hij zegt dat ze nu op gewicht zijn, da's goed. Dussss, ticket en boarding pass zijn uitgeprint..laat dat vliegtuig maar komen! Eerst nog een paar uurtjes slaap pakken natuurlijk. Ohja, het gaat hier morgen sneeuwen.. Ge-wel-dig-e timing zeg! Zie je het al voor je? Ik, met twee loodzware koffers door dat Landal-Green-Park-landschap hier? Ik laat nog wel weten hoe het afgelopen is. ALS ik er natuurlijk levend vanaf kom! Hoe dan ook, MORGEN BEN IK WEER IN NEDERLAND! Vliegtuig gaat om 11.20 (12.20 nl'se tijd) Zal ongeveer twee uurtjes later aankomen in Amsterdam. Dan nog even naar Meppel treinen waar meine muttie und bruder op me wachten. Al met al zal ik eind van de middag thuis zijn. Ik kan uit kijken naar een fijne twaalf dagen, kan niet wachten om iedereen weer te zien!

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 24623

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: