Induction Day - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Induction Day - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Induction Day

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Pfff, wat een lange dag. Om 08.45am stond ik al paraat bij lokaal SC318. Hier ontmoete ik mijn tutor, soort van persoonlijke mentor, en mentorklas. Helaas was er nu een tijdelijke tutor aanwezig, Bal Gill. Bal is een erg enthausiaste en energieke man. Dat maakte alle officiele dingen iets minder saai. Als ik naar de klassen van de andere exchange student keek kan ik toch wel zeggen dat ik een leuke klas heb. Klein groepje, 11 man. Dat maakte het ook iets persoonlijker. Om het ijs te breken begonnen we met een paar kennismakingsspelletjes. Daarna begon iedereen een beetje met elkaar te praten. Natuurlijk kreeg ik als exchange students weer allerlei vragen. Om half 11 hadden we een kleine pauze. Dus ik liep met de meisjes uit mijn tutorclass naar de starbucks. Daar werd ik verrast door Jessica, de andere exchange (: Van alle vier exchange students op college kan ik het met haar het beste vinden. Eenmaal terug in ons lokaal moesten we een aantal regels en andere officiele dingen doornemen. Daarnaast kregen we een aantal stencils en een map voor tutorial. Om twaalf uur was het lunchbreak. Samen met Chris, Jamie, Liam en Alex ben ik naar Sutton gelopen voor een sandwich. Ondertussen smste Jess me nog maar helaas was ik al in de stad. Gelukkig vermaakte ze zich wel op de collge, zei ze. Na een heerlijk broodje tonijn en een halfuur op Liam hebben gewacht konden we weer richting college lopen. Liam had 'even' een nieuwe psp gekocht. Ik denk dat ie een beetje gameverslaafd was. Ondertussen vroeg Jamie me om hem een aantal nederlandse zinnen te leren. Hij houdt van talen, in de zomer geeft hij engelse les aan kinderen in Spanje. Als hij klaar is met sixth form wil hij naar een Spaanse Universiteit en leraar worden. Het is niet zo raar dat Engelse studenten in het buitenland gaan studeren. De uni in Engeland kost namelijk ongeveer 9.000 pond!! Weer terug op campus werden de klas gesplit in tweeën. De ene helft moest een of andere foto opdracht doen en de andere kon in het lokaal blijven voor 1 op 1 gesprekjes met Bal. Ohja, het schijnt hier normaal te zijn om sommige leraren bij de voornamen te noemen. Na deze dingen hoefden we alleen maar een rondleiding door het LRC (LearningResearschCentre) en dan konden we naar huis. LRC kan ook wel mediatheek genoemd worden, alleen dit is iets luxer. Eenmaal uitgeput thuis aangekomen werd ik er aan herrinnert dat ik beloofd had de open dag van Mette's, Emilie's en Elise's school te bezoeken. Emilie was daar al om te helpen in het art lokaal. Mette had parking duty en Elise ging met mij om me een beetje rondleiden. Best een grote school, al zou ik er zelf niet op school willen zittten. Hun vorige exchange student zat er wel op school, dat lijkt me vreselijk. Dan ben je constant in de buurt van je gastgezin. Jess smste om te vragen of ik een van de komende weekenden met haar en de andere twee meisjes in haar buurt wilde gaan stappen daar. Ze had haar gastouders al gevraagd of ik daar dan kon slapen. Dat ga ik binnenkort maar eens doen denk ik! Morgen heb ik weer een relax dagje. Pff, ik zit volgens mij nog een beetje in het vakantieritme. Dus daar ga ik morgen nog maar even van genieten!(:

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 24601

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: