What a week - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu What a week - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

What a week

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

23 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Pff, dat was me een weekje wel. De lessen qua niveau prima te doen, als engels je moedertaal is.. Heb nog steeds een beetje problemen met de signaalwoorden. Daarnaast zijn er ook nog een paar andere problemen voorgevallen. Op school beginnen ze een beetje moeilijk te doen over mijn verblijf hier. Aangezien ze best wel prestatiegericht zijn willen ze natuurlijk dat zoveel mogelijk studenten examen gaan doen en het ook halen. Dit betekend dat er in de eerste paar weken voor sommige vakken toetsen worden gehouden. Als je niet boven de zoveel % zit wordt je geacht het vak niet meer te volgen. Ook zijn ze er niet blij mee als je besluit voor de examens te vertrekken. Dit is dus wel het geval voor mij en een andere exchange student. In mijn geval weet zelfs het uitwisselingsbureau in Engeland niet dat ik eerder vertrek. Dit was het gevolg van een miscommunicatie met de organisatie. Maargoed, zoals op papier staat blijf ik een jaar. Verder ging mijn algebra herkansing ook niet echt denderend. Toch zat ik dicht bij de 50% die ik moest halen, mijn score was namelijk 44%. Daar heb ik mezelf toch weer overtroffen al zeg ik het zelf. Verder was mijn week qua school, best saai. Daar buiten heb ik me wel vermaakt. Vandaag kon ik weer 4 uur wachten tussen mijn twee enige lesuren. Naar huis dan maar, aangezien het toch maar 6minuten met de trein is. Jessica besloot ook te komen. Langer dan een uur hield ze het niet vol in de huiskamer. Ik was even vergeten dat ze alergisch is voor katten. Omdat onze huiskamer onder de lange haren van de kat zit, zag het er net uit alsof ze iets gerookt had haha! Op het moment kijk ik een film over poppetjes van klei met Elise. Mette is uit en Emilie is naar een feestje. Mette vroeg me of ik van plan was uit te gaan vanavond. Ik had nog geen plannen. Als ik dat wel had, zou betekenen dat Elise bij bijv. haar opa en oma moest slapen. Ze is eigenlijk te oud voor een babysit maar vindt het nog wel een beetje eng om alleen thuis te zijn. En aangezien Mette's ex man vorige week zijn baan heeft verloren en dit ook gevolgen heeft voor haar financiele status gunde ik haar wel een avondje wel en besloot thuis te blijven met Elise. Emilie komt als het goed is straks thuis met een vriendinnetje die blijft slapen. Morgenochtend ga ik weer pijn lijden in de sportschool en 's middags ga ik op zoek naar Nemo in Sea Life Birmingham. Ik heb Jessica, Sara en Nadia zo ver gekregen om met me mee te gaan(: Jess gaat morgen weer uit met Mohéli en Deborah en vroeg me om mee te gaan. Beter dan thuis zitten natuurlijk maar moet zondag wel op tijd thuis zijn om mijn algebra te bestuderen voor een tweede toets maandag. Lucky me.. Probeer zondag nog even een stukje te schrijven!
Bye!

XXX

  • 23 September 2011 - 20:58

    Ellen:

    He lieve lau!
    Tjonge wat een gedoe allemaal zeg. Jesse zei vanmiddag al: Ell ik lees op twitter dat er iets is met Laura dus ik had je tweets net al eventjes bekeken en was net bezig je een mailtje te sturen maar toen zag ik dat jij al een bericht had geplaats. Nu ben ik weer helemaal op de hoogte haha.

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 24607

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: