Happy New Year - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Happy New Year - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Happy New Year

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 Januari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Allereerst natuurlijk een gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk hebben jullie fijne feestdagen gehad. Daarnaast wil ik ook mijn opa nog even feliciteren aangezien hij de vierde dag in dit nieuwe jaar jarig was. Gefeliciteerd Opa! Volgend jaar ben ik zeker weer op je verjaardag aanwezig! Pff, helaas ben ik weer helemaal uit mijn vakantieritme. Met andere woorden: school is alweer een dikke week begonnen. Allereerst, oud&nieuw. Het eerste plan was om naar London te gaan. Al is het ook best dom om pas een dag van te voren op zoek te gaan naar een hotel of b&b. En om de nacht door te halen en met de eerste trein van half 8 naar huis te gaan was al snel geen optie meer. Tot de ochtend van oudjaarsdag was het nog onbekend wat we gingen doen. We wisten dat een paar andere uitwisselingsstudenten een soort houseparty hadden. Daar gingen we dus maar heen. Samen met Romina, die daar ook heen ging, zou ik de bus van half 6 in Sutton pakken. TWEE UUR later kwamen we eindelijk aan bij het huis van Ella en Emmelie in Tamworth. In het centrum van Tamworth moesten we namelijk overstappen. We hadden geen idee waar we er bij de tweede bus uit moesten. Het enigste wat we hadden was een adres van hun huis. Aangezien de buschauffeur en de mensen in de bus niet wisten waar de straat was, bracht de chauffeur zijn bus tot stilstand om het wandelaars op straat te vragen. Uiteindelijk met een paar aanwijzingen van een van de andere passagiers stapten we de bus uit. Het huis van Ella&Emmelie zou twee straten achter de straat waar de bushalte was moeten zijn. Na een paar keer aanbellen bij verkeerde huizen en bijna in onze broek gepist te hebben van het lachen hadden we het eindelijk gevonden. In totaal waren we met Jess, Netta (Finland), Romina (Switzerland), Emmelie (Denmark) en Ella (Finland). Allereerst hebben we gezellig met zn allen gegeten. Hun gastouders hadden een of ander feest in de buurt dus die waren er niet. Om twaalf uur gingen we naar buiten om natuurlijk van het vuurwerk te genietne. Ook probeerden emmelie en ik een wensballon op te laten. Met nadruk op probeerden. Ik denk dat we daar ongeveer een kwartier mee bezig zijn geweest? Ik denk dat we ongeveer een uur buiten hebben gezetten. Alle champagne opdrinken en nieuwjaarsspeeches houden. Voorheen gingen we eigenlijk helemaal niet zo veel met hun om maar bleek dat we bij elkaar toch wel een hele leuke groep zijn. Zo zijn we vrijdagavond met zn allen + het nieuwe italiaanse meisje, uiteten geweest in birmingham. Vanaf januari zijn er drie nieuwe mensen bij onze exchange groep gekomen. Francesca was er een van. Ze komt uit Italië en is 17 jaar. Ze zit nu op dezelfde school als Romina, vandaar dat we een beetje met haar in contact zijn gekomen. Natuurlijk kreeg ze allerlei vragen om haar oren, terwijl ze nog maar 4 dagen hier is. Wel grappig om zo'n iemand te zien, aangezien wij zelf ook allemaal zo waren de eerste dagen. Had ik al verteld dat de andere rat nu ook dood is? Nee? Nou bij deze, Rex is nu ook dood. Best zielig. Ik weet dat ratten veel troep kunnen eten maar naar mijn mening heeft zijn dood vast iets te maken met alle rotzooi die ze hem gaven. Volgens mij zijn ze al op zoek naar iets nieuws. Hoorde Elise iets zeggen over gerbils. Maar we zullen zien! Verder probeer ik de motivatie te vinden om me voor te bereiden op mijn examen de 16e. Tot nu toe heb ik die nog niet echt gevonden. Komt vooral doordat ik weet dat ik er niks voor terug krijg, geen diploma etc. En ik heb het ook totaal niet nodig voor mijn vervolgopleiding. Maar ach, ik probeer er wel iets van te maken. Dat was het denk ik wel tot nu toe. Zo'n spannend leven leid ik hier niet op het moment. Tot snel!

XXX

  • 21 Januari 2012 - 18:26

    J.J.A.:

    Dag Laura!

    Allereerst een gelukkig nieuwjaar, al is het vandaag al 21 januari.
    We hebben nog geen contact weer met elkaar gehad.
    Hoe is je examen geweest, heb je er wat van gemaakt?
    Al weer nieuwe meisjes uit verschillende landen leren kennen, je wordt echt internationaal. Maar dat was je afgelopen maanden natuurlijk ook al.

    Laura, laat nog eens wat van je horen.
    Je krijgt de hartelijke groeten van ons en hou je taai!

    Jan, Jen, Astrid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 24592

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: