Almost half term again! - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Almost half term again! - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Almost half term again!

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Februari 2012 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Toch maar weer eens van me laten horen. Geen bericht is goed bericht toch? Ben inmiddels weer helemaal in m'n Engelse ritme gekomen. Examens gemaakt, alweer een aantal weken naar school. Heb er ook een nieuw vak bij trouwens. Soort van ICT. De Engelse regering heeft besloten dat alle studenten voordat ze aan hun opleiding beginnen, bepaalde zogenaamde 'functional skills' moet beheersen. Volgens mij heb ik dit ergens op de middelbare school wel gedaan, maar dat was maar voor een of twee jaartjes als ik me niet vergis. Hoe dan ook, het houdt grotendeels is dat je weet hoe je moet werken met de hoofdprogramma's op de computer. Dit zijn programma's als Word, Xcel etc. Heb maandag m'n eerste les gehad. Gek genoeg zat m'n leraar bijna met open mond te kijken hoe ik door de opdrachten heen werkte. Ja hee, ik mag misschien een buitenlander zijn maar ik ben geen digibeet! Niet dat ik dit vak met twee vingers in m'n neus doe, leer wel nieuwe dingen. Voornamelijk hoe je dingen sneller kan invoegen enzo, best interessant. Alleen een beetje jammer dat dit vak nu net op m'n vrije maandagochtend is ingepland. Maargoed, kan ik alvast in het ritme komen voor als ik in Nederland kan beginnen met werken. Naast naar school gaan, de koffie middagjes en de etentjes met andere Exchange studentens doe ik vrij weinig. Ohja, na lange tijd ook weer eens uitgeweest met jess. Wat wel even nodig was na enkele complicaties. Daar kwamen we Randi, een van de andere Exchange students, tegen met haar gastzusje. Als ik alle hilarische momenten hier moeten gaan vertellen ben ik morgen nog bezig. Kortom, het was een geniale avond! Er staan ook nog een aantal tripjes op het programma. Heb volgende week vakantie(: Heb samen met Romina en Francesca gepland om naar Liverpool en Bristol te gaan. Daarnaast hebben we ook nog een event met alle Exchange studente, ice skating! Ik kan redelijk schaatsen maar vergeleken bij ella&emmelie die al 7 jaar aan figuurschaatsten doen, heb ik toch het gevoel dat ik beter met zo'n rollator het ijs op kan. Ach, het zal vast hilarisch worden! Van m'n gastgezin hoef ik in ieder geval geen uitstapjes oid te verwachten. Ze doen namelijk om het op z'n zachts te zeggen: vrij weinig. Ik denk dat ze de afgelopen 5,5 maand niet buiten Birmingham zijn geweest. Ze zitten liever in hun pyjamapak het hele weekend op de bank voor de tv. Terwijl het buiten gewoon sneeuwt! Ik dacht altijd dat Fransen en Grieken lui waren maar Engelsen, dat slaat alles. Maar ben gelukkig niet de enige exchange student met dit probleem;) gelukkig heb ik hun om de uitstapjes etc mee te doen. Morgen was ik eigenlijk van plan om voor een koffie naar walsall te gaan met Randi, Netta en Jess. Maar aangezien de hoeveelheid sneeuw en de organisatie status van het openbaar vervoer hier is het maar de vraag of ik daar ga komen. In ieder geval een goed excuus om door de eerste sneeuw naar de bushalte te lopen. Randi komt trouwens van The Islands. Na 5 maand gedacht te hebben dat het 'The Ferry Islands' was en dat je daar alleen met een Ferry(veerpont) kon komen, kan ik het nu eindelijk goed uitspreken: Ferrow Islands. Het is een land maar hoort een beetje bij Denemarken. Nooooit geweten dat het bestond. Zo leer je nog eens wat. Dat was het wel weer voor nu. Las en zag dat jullie je daar wel vemaken op de ijsbanen? Schaatsen is duidelijk niet echt 'in' in Engeland, helaas. Tot snel! Gek dat ik over ongeveer 7 weken alweer in de parel van drenthe zit. Tijd vliegt als je het naar je zin hebt. Eigenlijk wil ik m'n hele leven wel een Exchange student zijn. Maar liever niet voor altijd in Brum. Bye!

XXX

  • 11 Februari 2012 - 18:00

    J.J.enA.:

    Hoi Laura,

    Wat heb je weer een gezellig verslag gemaakt van je belevenissen.
    Als we jouw verhalen lezen kunnen wij het ons wel voorstellen dat je altijd wel Exchange student zou willen blijven. Veel ondernemen, niet te veel werkdruk, wie zou er niet voor kiezen.
    Laura, bij jullie ligt veel sneeuw, lazen we. Hier gelukkig niet. Wel vriest het nog behoorlijk en kan er volop geschaatst worden. Jammer dat de tocht der tochten niet door gaat, maar wie weet komt er nog een vorstperiode achteraan. Voor morgen, zondag, geven ze dooi aan. Jammer!!
    Laura, jij weet straks alles over de computer, dus als wij nog eens hulp nodig hebben mogen we jou vast bellen. (Moet je eerst weer thuis zijn natuurlijk)
    Geniet die laatste weken nog maar in Engeland.
    Wij hier, gaan heerlijk genieten van een kopje koffie bij de warme haard. En laat het buiten maar koud zijn.
    Laura, toi, toi, toi.
    Hartelijke groeten van ons uit De Wijk.
    Doei!!

  • 27 Februari 2012 - 09:55

    J.J.A.:

    Hallo Laura,

    we weten niet waar je nu op dit moment bent maar we willen je hartelijk bedanken voor de mooie kaarten.

    Veel plezier de laatste dagen in Engeland en tot ziens in ons Drenthe.

    Doeg!

    J.J.enA.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 24604

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: