From a boring to a nice day - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu From a boring to a nice day - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

From a boring to a nice day

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Wat zal ik eens over vandaag vertellen? Er stond vrijwel niks op het programme vanochtend en vanmiddag dus we hebben dan ook niks gedaan. Vanmorgen hebben Mette en Elise de kat Sky meegenomen naar de 'vet' oftewel de dierenarts. Ze hadden een afspraak om 09.00 uur, dat was iets te vroeg voor Emilie en mij dus wij gingen niet mee. Elise, de jongste, is dol op dieren. Nu ik dit aan het schrijven ben, zit ze te spelen met de kat. Zo kan ze uuuuuuuren zitten. Gisteravond heb ik even een van de ratten 'Rex' vastgehouden. Nooit gedacht dat ik daar ooit mee zou spelen. Maargoed, over de rest van de dag. Vanmiddag hebben we niet meer gedaan dan laptoppen (is dat een woord?) en tv kijken. Ohja, en Emilie vermaakt zich altijd wel met haar Blackberry. Ze gebruikt hem bijna 24/7. Naast de dierenarts stond er nóg een afspraak op het programma: The Gym. Erg veel zin had ik na die saaie middag niet om te gaan. Maar ze vroegen me mee, dus dan weiger je niet. Omdat ik geen lid ben moest ik betalen. Nu heb een soort van strippenkaart. Maar als Emilie en Elise er niet zijn, kan ik op hun pas gaan. En als ik mn studentenpas heb krijg ik ook weer korting, dit geldt ook voor andere winkels en voor het OV. Om 18.00u hadden Emilie en Elise een afspraak met een trainer. Omdat ze <16 zijn mogen ze niet alleen de sportschool in dus onder het toezicht van een trainer. Mette en ik konden vrij sporten. Dus ik begon maar met spinning. Natuurlijk had ik direct al ruzie met het apparaat. Ik had geen idee welke van de 100 knopjes ik in moest drukken. Dus ik drukte er maar een aantal in, totdat er niks meer in beeld kwam te staan. Toen ben ik maar snel op een andere gaan zitten. Na nog een aantal andere apparaten gebruikt te hebben was het uur voorbij. Nu begrijp ik waarom ik thuis geen lid ben van de sportschool. Ik hou meer van een spelvorm. Toch ben ik trots op mezelf dat ik het zo goed vol heb gehouden (: Stiekem begon ik het zelfs een beetje leuk te vinden. Na het sporten hebben we gezwommen. Ik moet zeggen dat het zwembadwater in NL iets meer chloor bevat en minder zout is dan in Engeland. Na een wedstrijdje van Emilie gewonnen te hebben zijn Mette en ik het bubbelbad ingegeaan. Emilie en Elise niet want hier geldt dezelfde regel: not allowed under 16. Nadat we uitgezwommen waren hebben we gedoucht en omgekleed. Het zwembad van de sportschool is vergeleken bij een doorsnee zwembad in Nederland best luxe. Dus ik heb lekker lang en warm kunnen douchen. Na voor de zoveelste keer aan de verkeerde kant van de auto in te stappen waren we opweg naar huis. Het was iets van kwart over acht toen we thuis kwamen. Mette had de kip in de oven aan laten staan zodat we direct konden eten. Vandaag stond couscous met kip en salade op het menu. Best lekker. En nu zit ik dit even te schrijven en ik zie nu dat er een leuke film op is, dus die ga ik zo maar even kijken. Mijn kleine gastzusje is een andere film op haar laptop aan het kijken 'How to train a dragon'. Dus als er ooit een draak ons aanvalt hebben we een expert in huis! Mette is, ik gok iets voor school, op haar laptop aan het doen. En Emilie is boven aan het puberen (lees: smsen, chatten, of iets dergelijks). Goed, ik denk dat ik maar de film ga kijken. Morgen staat het gesprek met school op het programma. Daar ontmoet ik Fay, de area representative van STS. Dan zal ik onder andere te horen krijgen of overleggen watvoor vakken ik zal krijgen en ontmoet misschien ook de andere exchange students. Ik laat het jullie morgen weten!!

XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 24636

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: