Love German, hate Maths already - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Love German, hate Maths already - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Love German, hate Maths already

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Dag twee op school overleefd. Eigenlijk mag ik geen school zeggen, het is een college. Lees: Kolledjs! Voor de verandering was het vanmorgen 09.00am aanwezig! Dat is mooi op tijd dus als ik naar de rest van mijn afgelopen dagen hier kijk. Ik was nog maar drie minuten wakker of de telefoon ging: jessica. Mevrouw was weer iets van huis vergeten, of ik dat wilde meenemen. Zij was al een paar tientallen minuten aan het reizen, terwijl ik net op stond. Voor de meeste studenten is de reis naar college vaak nog langer dan sommige lessen. Een meisje uit mijn klas moet om 05.30am opstaan als ze om 09.00am moet beginnen. Aardig op tijd! Mijn dag zou vandaag eindigen om 15.30, zonder enige tussenuren. Vol dagje dus. Vandaag zou ik ook de rest van mijn vakken voor het eerst hebben. Maar daarvoor hadden we eerst een tutorial uur, oftewel mentoruur. Wat een onzinnig gedoe, op mijn middelbare school hebben ze dat tot de 3e klas volgens mij.. Na een uurtje discusseren over de regels op school en eventuele problem had ik mijn tweede lesje geschiedenis deze week. Dat moet dit jaar niet zo'n probleem worden denk ik. In ieder geval niet met dit onderwerp, ik heb het al eerder gehad. Helaas behandelen we deze periode niet alleen Rusland. Ook the USA komt aan bod, hiervoor hebben we zelfs een andere leraar. Niet alleen voor geschiedenis heb ik twee leraren, ook voor Wiskunde en Engels. Het zal wel een goede reden hebben. Waar ik het meeste moeite mee heb zijn de signaalwoorden bij bepaalde vakken. Bij English language komen allerlei bijvoegelijk naamwoorden en andere termen in het engels naar voren. Daar moet ik iets voor verzinnen. Hetzelfde geld voor duits, wat echt (te) makkelijk is hier. Bij het behandelen van de grammatica heb ik drie talen in mijn hoofd zitten: Duits, Engels en Nederlands. Bij het behandelen van onregelmatige werkwoorden etc en rijtjes vanaf ich t/m Sie opzeggen kon ik het wel naar Nederlands vertalen maar natuurlijk moet het in het Engels. Dat kost me wat moeite. Maar dat gaat wel goed komen denk ik. In mijn duits klas zit zelfs een nederlands meisje. Nouja, nederlands. Buiten het feit dat ze een hoofddoek draagt is ze nederlands. Aardig meisje maar niet iemand waar ik mee om zou gaan. Om 15.30 kon ik eindelijk naar huis. Na nog even buiten hebben afgesproken met Jessica en Jamie kon ik weer naar het station lopen. Thuis heb ik maar een begin gemaakt het die vreselijke algebra opgaven. En met een portie zalmpasta in mijn buik zit ik wéér voor de tv. Zo maar eens gtst terugkijken(: Morgen weer een kort dagje: maarliefs ÉÉN uurtje les!

XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 24632

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: