Goodbye weekend, hello College - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Goodbye weekend, hello College - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Goodbye weekend, hello College

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Monday again! Als eerste wil ik mijn opa en oma even bedanken voor het boek en de brief die ik zonet heb ontvangen(: Leuk om te lezen dat jullie mijn verslagen zo graag lezen. Afgelopen weekend was ik weer in Walsall. Dit weekend waren de kinderen van George, de gastvader van Jessica, er ook. Hij heeft er drie in totaal: Twee dochters van 19 en 14 en een zoon van 12. Zijn jongste dochter heeft het syndroom van down en wilde gelijk al mijn vriend zijn. Ze vertelde iedereen dat we vrienden waren (Ik was nog maar net 5 minuten binnen). Ze is gek op nieuwe mensen. Dus wilde me constant knuffelen en mijn haar aaien, best schattig. Paar uur later liet Jess me een conversatie van haar en Lauren, de dochter, zien. Het ging als volgt.. Lauren: Hi Jessica, how are you? Jess: I'm fine, thankyou. And you? Lauren: Ja also fine. Lauren: Hi Jessica, how are you? Jess: I'm fine, thankyou. And you? Lauren: Ja also fine. Lauren: Hi Jessica, how are you? Jess: I'm fine, thankyou. And you? Lauren: Ja also fine. Je begrijpt wat ik bedoel, hilarisch. 's Avonds zijn we naar WS1 geweest, dit is een club in Walsall. Katka a.k.a. Katarina, ging ook met ons mee. Deborah en Mohéli hebben we deze avond niet gezien. Mohéli kon namelijk ook niet naar binnen waar wij heen gingen, is voor 18+. Ook deze avond ben ik ervan overtuigd dat Engelsen best raar zijn. Ook hebben ze me weer bewezen dat ze niet drinken maar tanken. Sinds mijn aankomst hier ben ik al twee mensen tegen gekomen die naar Nederland gaan binnenkort. Best grappig want blijkbaar zijn de engelsen best op nederland gesteld. Al kom je ze helemaal niet zo vaak tegen als touristen. Ohja Mary, de gastmoeder van Jessica, heeft ons ook al een bijnaam gegeven: The terrible twins.. Niet omdat we zo 'vreselijk' zijn maar omdat we bijna alleen maar lachen. Wij noemen het exchange humor. Zondagmiddag heb ik weer met veel pijn en moeite naar een vervoersmiddel gezocht om in Four Oaks te komen. Nouja met pijn en moeite, dat is ook een beetje overdreven. Maar ik heb me wel rot gezocht naar het busstation. Ook heb ik uitgevonden dat het onzin is om met de bus naar Sutton te gaan en dan met de trein naar Four Oaks. Bleek dat ik gewoon in Four Oaks kon uitstappen, nog voordat ik in Sutton aankwam. Achja, weer iets wijzer geworden. Vandaag begon ik weer aan een nieuwe schoolweek. Hoefde pas om 13.30 te beginnen maar was al wat eerder in Sutton, moest nog even naar de Vodafone. Had daar afgesproken met Jess, Jamie en nog een jongen en een meisje uit hun Spaans klas. Om 12.00 had ik voor de eerste keer keer mijn 'extra support'. Dit houdt in dat je je kan opgeven voor een vak dat je moeilijk vindt of gewoon omdat, net zoals ik, engels niet je eerste taal is etc. Ze was erg onder de indruk van mijn spraak en van mijn grammatica. Het zag er goed uit volgens maar. Maar het is altijd fijn om er beter in te worden. Daarom geeft ze me steeds opdrachten die zij daarna controleerd. Heb het de andere exchange studenten ook al aangeraden want naar mijn mening is het best handig als engels niet je hoofdtaal is. Ik merk dat dit een goede oplossing is voor het laten vallen van wiskunde. Hier heb ik sowieso meer aan. Dat was het wel wat betreft mijn weekend en maandag!

XXX

  • 03 Oktober 2011 - 17:11

    Ellen:

    Hi Laura, laat je ons nog even weten hoe het met die prins is afgelopen? Zijn natuurlijk erg nieuwsgierig geworden!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 24642

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: