I'm sorry! - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu I'm sorry! - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

I'm sorry!

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

28 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Sorrysorrysorrysorry! Ik schaam me er gewoon voor hoe lang het wel niet geleden is dat ik iets heb geschreven. Heb me de laatste tijd best veel op school gefocust, wat trouwens zijn vruchten heeft afgeworpen. Duits en Engels was niet zo'n probleem. Had op een revision test over language development(hoe kinderen leren spreken, benoemen en toepassen van theoriën etc) zelfs het op één na hoogste resultaat! Het hoogste was 27 en ik had 25. Dus ik was best tevreden. Voor geschiedenis ga ik elke dinsdag na school even naar mijn geschiedenis leraar om even met hem een aantal extra dingen door te nemen. Het was duidelijk dat ik te weinig deed om mijn geschidenis skills te kunnen verbeteren. Het was vooral het lezen en schrijven waar ik een beetje tegenop zag elke keer als ik aan mijn huiswerk en essays moest beginnen. Gelukkig heeft hij me een steuntje in de rug aangeboden door elke dinsdag dus even met hem apart te zitten. Na een paar weken dit gedaan te hebben krijgen mijn essays vorm van een engelse student van dit nivea. Ook heeft hij gezegd dat ik de kennis heb om de examens in januari te kunnen halen met een redelijk goed cijfer en dat ik mijn geschiedenis skills aan het verbeteren ben! Dat deed me goed. Gaf me ook weer de boost om daadwerkelijk weer iets voor school te doen. Verder kijk ik er erg naar uit om over een paar weekjes, twee weken en 5 dagen om precies te zijn, voor een tijdje naar huis te gaan! Het is al zo erg dat ik zoals je ziet al aan het aftellen ben! Maar natuurljk hou ik in mijn achterhoofd dat ik hier nóg drie maanden moet doorbrengen als ik de 28e weer naar the UK vlieg. Begrijp me niet verkeerd, ik vermaak me hier. Maar er gaat echt niks boven weer een tijdje bij je familie en vrienden te zijn. Helemaal met kerst natuurlijk! Het schijnt ook normaal te zijn dat de meeste exchangestudents heimwee krijgen rond deze tijd van het jaar. Ik mis thuis wel, maar het is gelukkig niet zo erg dat ik mezelf 's nachts in slaap huil! Het begint allemaal een beetje een vast routine te krijgen hier: Doordeweeks naar school, keertje naar de sportschool en koffie drinken in B'ham. En in het weekend uit of een uitstapje maken. Volgend weekend zal wat rustiger worden. Op 6 december heb ik een 'mock exam' oftewel een proefexamen, voor duits. Het gaat om een schriftelijk en een mondelijk deel. Echt veel voorbereiding ben ik niet van plan aangezien ik, ja het klinkt misschien arrogant, toch wel boven mijn 4 overige klasgenoten uit kom. Engelsen kunnen namelijk echt geen duitse woorden uitspreken. Ze missen gewoon de rollende rrrrrrrr niet uitspreken. Het is zielig but that's the way it is! Shit happends, life goes on. Maargoed, revision weekend dus. Ga wel even de algemene vragen voorbereiden zodat ik overal een antwoord op kan geven. Jess heeft hetzelfde maar dan voor spaans. En aangezien ze me vroeg om haar te joinen voor een weekendje oppassen, kan ze me mooi helpen met mijn duitse vaardigheden! Soms baalt ze wel eens dat ik nederlands ben ipv spaans. Anders had ik haar kunnen helpen :D Maar helaas. Ohja, zou nog een vinea vriendinnetje dat in Cambridge zit meeten gedurende mijn tijd hier. Maar dat zit er helaas niet echt meer in. Aangezien zij al bijna weer terug naar NL gaat en haar buitenlandse semester afsluit met een cambridge examen. Daarnaast had ze ook nog haar laatste hockeywedstrijd dus afspreken werd het dit weekend niet echt. Maar we zullen onze engelse ervaringen vast snel delen op een mooi vinea feestje(: Hmm, wat heb ik nog meer te vertellen? Ohja, de Frankfurtse Christmas Market is in town! Dat houdt in dat er een maand land allerlei duitse culinaire dingen te verkrijgen zijn in de stad van Birmingham. Overal staan van die ski-blokhutten waarin ze glühwein, soort suikernootjes met allerlei smaken, bockwurst, bratwurst, duits bier en nog veel meer verkopen. Alles is zo mooi verlicht dat je helemaal in de kerst stemming komt! Eigenlijk is het veel leuker om zo vroeg met kerst te beginnen ipv eerst sinterklaas te vieren, wie houdt nou niet van kerst? Dat was het wel voorlopig! Ik zal snel weer een nieuwe schrijven om te compenseren met het verschil van de laatste. Tot snel! :D

XXX

  • 28 November 2011 - 17:40

    Ellen:

    Het werd tijd ja! Geniet nog maar even van de kerstsfeer daar. Heb je echt niet in Havelte hoor! Maar eh, niet te veel Glühwein hoor!

  • 30 November 2011 - 18:19

    Jan/Jen/Astrid:

    Dag Laura!!
    Laura, toch wel druk, druk, druk. Het vergt natuurlijk ook veel tijd om alles in het engels te moeten leren. Maar nog even en je komt heerlijk een poosje weer naar NL.
    We wensen je veel succes met je studie.
    Groetjes van ons en tot ziens.
    Hou je taai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 24634

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: