My first night - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu My first night - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

My first night

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

30 Augustus 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Zo, mijn eerste echte dag en nacht hier zit erop. Ik moet zeggen dat ik best goed geslapen heb, ondanks dat het bed iets harder is dan thuis. Maar ik mag niet klagen! Ergens voelt het wel vertrouwd, dat komt omdat het ongeveer een zelfde soort kamertje is als bij mijn Ome Jan & Tante Jen. Het ruikt er hetzelfde! Gisteravond heb ik tot laat nog een film gekeken met Emilie, iets met aliens. Natuurlijk werd ik uitgelachen toen ik schrok van zo'n buitenaardswezen. Nadat ik wakker was, heb ik (natuurlijk) ontbeten met 'cereals' oftewel cornflakes! Smaakte best goed eigenlijk. Na het ontbijt zijn Mette, Emilie en ik vertrokken richting Sutton Coldfield, het centrum. Daar heb ik alvast een aantal schoolspullen ingeslagen en een goedkope engelse telefoon en simkaart gekocht. Zo kan ik mijn NL'se telefoon blijven gebruiken. Ook hebben we met zn drieën 'ietswaarikdenaamnietvankanuitspreken' bij de starbucks gedronken. Het was in ieder geval iets met melk, koffie, ijs en caramel. Opzich best lekker. Toen we thuis waren geluncht met de pasta van gisteravond. Ook erg lekker, lijkt een beetje die mijn mama altijd maakt. Vervolgens even tv gekeken en toen Elise, het jongste gastzusje, thuis kwam van haar vriendinnetje zijn we naar de lokale supermarkt en postkantoor gelopen. Daar kregen Emilie en ik een aanvaring met een ietwat 'brede' mevrouw. Ze was er niet zo blij mee dat we haar uitlachten. Nadat we daar klaar waren zijn we doorgelopen naar het huis van vrienden van Mette. Omdat zij op vakantie zijn voert Mette de kippen en vissen. Nu zit ik in de kamer The Simpsons te kijken samen met Elise die (net nog met haar ratten) op de bank ligt en Emilie die de klasindeling voor haar moeder aan het maken is. Mette is namelijk lerares, op dezelfde school als haar kinderen. Ohja, Elise' ratten zitten weer in de kooi,ze hebben net over haar heen gepiest namelijk. Verder zijn ze wel lief! Het is allemaal goed hier, maar het blijft een beetje onwennig. Ik mag overal gebruik van maken maar ik ben niet zo'n iemand die als ze honger heeft zomaar iets uit de kast trekt bij iemand anders. Ik voel me hier wel op mn gemak maar het thuisgevoel moet nog een beetje komen. Mette is nu aan het koken dus ik denk dat we zo wel gaan eten. Tot morgen!

XX

  • 30 Augustus 2011 - 18:54

    Unknown:

    ja, ja... bij je moeder is het zo slecht nog niet. Nog geen witte bonen in tomatensaus gehad? Echt een aanrader met gebakken bloedworst.
    Wel goed te horen dat het allemaal goed gaat. xx

  • 30 Augustus 2011 - 19:32

    Adri:

    Hoi Laura, wat super leuk om je op deze manier te kunnen volgen!
    Wanneer is je eerste schooldag?

  • 30 Augustus 2011 - 19:38

    Ellen:

    Lieve Laura, Ik verwacht wel elke dag een berichtje hoor! Ik wens jou een leuke en leerzame tijd toe. En je moeder sleep ik er wel (nog maar) 92 dagen doorheen hoor! Don't worry!

  • 30 Augustus 2011 - 19:51

    Frank:

    Van Ellen krijg ik net deze link! Bedoel je met een brede vrouw zo'n afgetrainde tante of een dikkont haha!
    Je weet dat voordringen Engeland not done is he, zeker niet als je op de bus staat te wachten..Ja voor het geval dat je straks weer een aanvaring krijgt met zo'n breed figuur..Vermaak je en geniet van deze tijd.. het zal wel een tikkie anders zijn dan het vertrouwde Havelte..Groet Frank

  • 31 Augustus 2011 - 15:41

    Hendriek:

    Hee lieve Laura,

    Ja, ik ga je zeker volgen de komende tijd en ik wens je een hele leuke tijd toe. Ik ben benieuwd hoe het gaat op school. Succes.

    Liefs, Hendriek

  • 01 September 2011 - 17:20

    Suus:

    Olla ex-volleybalvriendinnetje.
    Ik volg je! =) Heel veel plezier de komende tijd, geniet er maar lekker van!
    Blijf maar lekker schrijven!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 24603

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: