First day at school - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu First day at school - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

First day at school

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Dag 4 in Engeland. Aangezien Mette lerares is op een 'primary' school moest ze vandaag al naar haar werk voor een trainingsdag. Ik had om 12.30 een afspraak met Fay, de area representative, op school. Emilie zou me er heen brengen. Nadat madam eindelijk klaar was konden we richting het station lopen. Nu begrijp ik waarom Mette altijd met de auto naar haar werk gaat (de school is vlakbij het station) de afstand met al die heuvels is niet te doen. Dus dat gaat nog leuk worden de komende maanden. Op het station kochten we een retourtje naar Sutton Coldfield. Het was maar 5 minuutjes met de trein. Opzich wel relaxt met de trein, maar je moet wel een kwartiertje lopen voordat je eindelijk bij het station bent. Aangekomen in Sutton was het nog 5/10 minuutjes lopen naar school. De school staat best dichtbij het centrum dus als ik iets nodig heb kan ik dat zo vanuit school halen. Aangekomen op school zijn we op zoek gegaan naar Fay. Van Fay mag ik het eigenlijk geen school noemen, officieel is het een college. Vergelijkbaar aan het HBO. Dat merk je ook wel als je binnenloopt, het is geen middelbare school meer. Nadat we Fay gevonden hadden kon Emilie door naar de kapper. Ze had daar een afspraak om 14.00. Fay begroette me vriendelijk en stelde me voor aan een ander meisje: Jessica, ook een exchange student. Ze komt uit Duitsland en gaat dezelfde opleiding volgen. In totaal zijn er vier meisjes vanuit STS die op dezelfde school zijn geplaatst, waaronder ik. Toen Jessica klaar was met alle registratiepapieren kon ik ermee beginnen. Als eerste moest ik me inschrijven bij de balie. Vervolgens moest ik vier vakken kiezen. 'Is dat niet weinig?' Nee, voor een college niet. Vergeet niet dat het geen middelbare school meer is. Ik zal elk vak ongeveer 4,5 uur in de week volgens, daarnaast heb ik nog een uur 'tutorial' oftewel een soort van begeleidingsuur. Na een halfuurtje was ik eruit: Englisch language, German, Maths and History. Beetje standaard dus. Bij bepaalde vakken zaten wel een aantal voorwaarden. Bij sommige vakken moest je minimaal 5 GPSE's (ofzo) hebben, dat is volgens mij hetzelfde als voldoende's. Ook waren er voorwaarden dat je minimaal een bepaald cijfer moest staan. Volgens mijn school papiertje had ik één A, vijf B's en één C. Dus dat was pri-ma! Na alles ingevuld te hebben kon ik naar de eerste verdieping om een rooster te laten maken. Helaas klopt deze nog niet helemaal dus moet ik dat volgende week donderdag nog even regelen. Vervolgens moest ik een studentenpas laten maken, inclusief foto. Deze pas moet je altijd omhebben als je naar school gaat, er zal beveiliging aanwezig zijn bij binnenkomst. Vandaag was het registrationday dus was dat niet nodig. Nou, naast de belachelijk lelijke foto die ik moest laten maken staat ook mijn offciële naam erop. De meeste lezers zullen wel weten wat het is dus ik ga het niet herhalen. Toen ik daar klaar was hebben we even wat gedronken en kreeg ik een aantal papieren van Fay. Ondertussen was een andere exchange student gearriveerd: Sara uit Zwitserland. Ze heeft blauw haar.. Maar verder is ze best aardig hoor! Ik had haar al eerder gesproken op facebook dus we herkenden elkaar! Fay vertelde ons ook dat er eens in de zoveel tijd een 'meeting' zal plaatsvinden voor de STS-studenten. Daar ontmoet je alle uitwisselingsstudenten in dit deel van engeland van STS. Lijkt me erg leuk(: Toen ik klaar was op school kon ik weer opweg naar 'huis'. Aangezien Emilie alvast naar de kapper was moest ik alleen terug lopen naar het station, met de trein en lopen van het station naar huis. Maar dat is gelukkig gelukt. Op het station moest ik wel even checken bij de ticketservice hoelaat de trein ging voordat ik in de verkeerde stapte! Aangekomen op 'Butlers Lane' het station waar ik eruit moest was het nog een kwartier de heuvel OP lopen, in de warme zon. Dat was iets minder. Thuis aangekomen was alleen Elise thuis. Ze ging buiten spelen met de ratten. Om een beetje een band te krijgen ben ik erbij gaan zitten. Het is zo leuk om haar zo bezig te zien met die diertjes (: Door een beetje interesse te tonen vertelde ze me de hele geschiedenis van de dieren. Het heeft geholpen want ze is nu heel lief thee voor me aan het maken. Mette is nu Emilie aan het ophalen want die zit ondertussen al VIER UUR bij de kapper! Elise en ik zitten zolang tv te kijken. Als ze terug zijn gaat ze de lasagne voorbereiden, niet echt mijn favoriete eten maargoed. Dat was het wel voor vandaag, tot morgen!

XX

  • 01 September 2011 - 18:49

    Tjitske:

    Hi Laura.. Mooie verhalen. Je doet het goed zo te lezen. We zijn trots op je. Liefs Peter en Tjitske

  • 02 September 2011 - 19:23

    Laura Stein:

    Ik doe mn best! De taal is denk ik het grooste probleem. Ik red me er wel in maar echt vloeiend gaat het niet. Het verstaan is makkelijker dan het spreken.. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 24599

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: