The other exchange students - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu The other exchange students - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

The other exchange students

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Ik kan terugkijken op een zeer geslaagde dag. Vanmorgen om half 11 vertrok ik van huis om weer dat vreselijke eind naar het station te lopen. Dit keer heb ik netjes het alarm aangedaan maar ben ik vergeten om mn slaapkamerraam dicht te doen. Eenmaal aangekomen op het station reed de trein vlak voor mijn neus voorbij, natuurlijk. Ik had om 12.00 afgesproken met Jessica, Nadia en Sara. Natuurlijk was ik met de trein van 11.04 veel te vroeg in Sutton maar dat was niet erg want ik moest nog een paar inkopen doen. In mijn vrije halfuurtje heb ik even shampoo, een souvenirtje en een nieuwe tas gekocht. Ondertussen smste Jessica me dat ze eerst naar college moest om haar rooster te laten veranderen, omdat er stond aangegeven dat ze maar twee vakken had. Blijkbaar hebben ze dat bij iedereen gedaan want we hadden allevier hetzelfde probleem. Donderdag tijdens de introductie zullen ze het veranderen. Fashionably late stond ik om 12.05 bij Marks&Spencers waar we hadden afgesproken. Al snel zag ik aan de overkant een meisje staan die niet goed wist waar ze heen moest. Nadia, ik herkende haar van de foto. Ze is 17 jaar en komt uit Noorwegen. Al snel kwamen Sara en Jessica ook aanlopen. We besloten om iets te gaan drinken in de Starbucks. Na kennis en een paar grapjes gemaakt te hebben was het ijs al snel gebroken. Ohja, Jessica komt uit Duitsland en is 17 jaar. Ook Sara is 17 en komt uit Zwitserland. Na een paar uur in de starbucks te hebben gezeten kreeg Jessica honger. Dus besloten we om naar de Mac te gaan voor een hamburger oid. Voor ons was dit de eerste keer in de mac, voor Jess al de vierde keer sinds ze hier in Engeland is. Maar dat is niet aan haar te zien hoor! We spraken alle vier een beetje gebrekkig engels met een accent van ons eigen land erin. Maar we begrepen elkaar prima! Natuurlijk kreeg ik allerlei vragen naar me hoofd geslingerd of wij Nederlanders echt elke dag stoned zijn en in de coffeeshop zitten etc. Best grappig om al die vooroordelen over Hollanders te horen. Ook heb ik ze een paar zinnetjes in het NLs geleerd, wilden ze graag. Ze vinden Nederlands een grappig taaltje. Hoewel Noors nog veel grappiger klinkt moet ik zeggen! Na ongeveer 5 uur gepraat te hebben besloot ik om de trein richting Four Oaks te pakken. Thuis aangekomen konden we, nadat ik andere kleren aan had getrokken en een halfuurtje achter mn laptop had gespendeerd, aan tafel. Er stond chips, meatballs en erwtjes op het menu. Erg lekker dus. Na het eten nog even met thuis geskypt. Hoewel mijn moeder mijn dag weer kon verpesten door te zeggen dat de kat gaat verhuizen.. Bedankt mam.
That's it for today. Morgen relaxdagje en woensdag met de college genootjes naar Birmingham.

XXX

  • 05 September 2011 - 19:34

    Ellen:

    Tja, die kat... wat een verhaal hè! Maar maar misschien krijgt ie nu negen levens i.p.v. een hondenleven (omdat jij er niet bent)!

  • 06 September 2011 - 18:13

    Tante J.:

    Leuk verslag ook erg positief.Mooi om te lezen dat je het zo gezellig hebt gehad. Zo gaat de tijd mooi snel ;)
    Wil je straks niet een terug :) Hoezo gaat Smartie ;) verhuizen ???

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 24600

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: