And it's monday again. - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu And it's monday again. - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

And it's monday again.

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

19 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Helaas, het is weer het begin van een nieuwe schoolweek. Ik mag wel zeggen dat ik een goed weekend heb gehad. Zaterdag had ik uiteraard de wandeling in het park met Fay en de andere exchange students. Om 12.00 moesten bij Marks&Spencer, in het centrum van Sutton zijn. Helaas duurde het bijna een uur langer dan verwacht totdat iedereen er eindelijk was. Het is namelijk niet zo dat we alle 35 in Sutton wonen. Er zijn studenten die eerst klein uurtje met de bus moeten. Alle eventen die Fay organiseer zijn dan ook niet altijd in Sutton. Om 12.50 was eindelijk iedereen aanwezig en konden we naar het park lopen. Onderweg liet Fay ons nog een Leisure centre zien, hier kan je je aanmedlen voor een (sport)club. Helaas zag het er allemaal een beetje old-fashion en verwaarloosd uit. Dus ik hou het maar bij de sportschool denk ik. Toen we in het park waren begon Fay met een kleine speech. Even snel een kennismakings rondje als icebreaker en even paar belangrijke puntjes herhalen. Ondertussen werden Jessica en ik natuurlijk nog even aangevlogen door een stel wilde ganzen, heel fijn. Maar we zijn er heel huids vanaf gekomen gelukkig. Het viel me op dat er opmerkelijk veel studenten uit Finland, Noorwegen en Germany aanwezig waren. Interessant, maar aangezien ze met zo veel waren waas de kans groter dat ze ineens in hun eigen taaltje gaan praten. Ik moet zeggen dat ik het met de duitsers geen probleem vind, dan kan ik teminste meepraten. Zo praat ik met jessica engels, duits en nederlands. Na de kennismaking zijn we verder gelopen naar de bistro en hebben we de heeeeeerlijke warme chocolademelk met marshmellows en slagroom gehad. Nadia bestelde een met sojamilk want ze is allergisch voor melk. Dit had ze beter niet kunnen doen, nadat Deborah en ik het hadden geproefd waren we het er over eens dat er aan papier nog meer smaak zit. Pluspuntje was dat de organisatie alles betaalde, thankyou STS. Toen we weer richting het centrum wandelde kwam Fay naast me lopen om te vragen of ik Mette, mijn gastmoeder, nog had gezien. 'Uh nee?' Bleek dat ze ook in de kiosk was met een vriendin. Niet gezien. Onder het genot van een regenbuitje namen we in het centrum afscheid van Fay. Iedereen spliste zich een beetje op in groepjes en ging nog even het centrum in. Rond uurtje of vier nam ik de trein naar huis om mn spullen te pakken en wéér naar Sutton te reizen. Vanuit daar zou ik de bus naar Walsall pakken. In de bus kwam ik nog een paar exchange students tegen. Ik vroeg hun naar de bushalte in Walsall waar ik de vorige keer was opgestapt. Ik wist nog bij een tankstation was. Zelf waren ze ook nog niet zo bekend na twee weken dus ze konden het me niet vertellen. Tijden een gesprek zei een van de noorse meisjes: 'Oh, daar WAS een tankstation'. Bedankt, te laat dus. Dat betekende dat ik terug kon lopen. Bij jessica thuis ontmoette ik nu ook George, haar gastvader. Mary kende ik al. En er was nog iemand, niemand minder dat de slowaakse katarrrrina. Teminste, ik dacht dat ze zo heette. Toen ze zich aan me voorstelde kon ik er niet meer dan KATTAKATTA ofzoiets uithalen. Na mn spullen in jess kamer gedumpt te hebben en ze mn haar gestijld had (mama dacht dat mn haar ineens merkwaardig snel was gegroeid) liepen we richting het centrum voor een avondje uit. Katka ging ook. Zij is echter geen student zoals de rest van ons, ze is 24 en werkt hier voor een paar maanden. Bij de club zaten mohéli en deborah al te wachten. Ze hebben twee uur op ons zitten wachten ivm de controle. Ik kan wel zeggen dat het een geslaagd avondje was. Al waren er wel opmerkelijk veel mensen 'op leeftijd'. Natuurlijk kon Mohéli het niet laten om met een 60jarige man te dansen. Dit heeft dan ook hilarische beelden opgeleverd. Ik vraag me af hoe de rest van de mensen in Parijs dansen want hoe zij de hele avond heeft gedanst was echt té grappig voor woorden! Om 1 uur ging het al dicht dus we waren op tijd thuis. Maar ze beginnen dan ook al rond uurtje of 8! Thuis nog even tv gekeken en de avond geevalueerd en vervolgens lekker slapen. De volgende ochtend werd ik wakker gemaakt door rare pakistaanse geluiden uit de straat, geen goed begin van de dag. Na een brunch begon ik aan mijn terugreis naar Sutton. 'Bus is going at 15.45' dat heb ik geweten. Ik heb geen bus gezien! Hij rijdt namelijk niet op zondag. Gelukkig wist ik waar het treinstation was dus dan maar met de trein. Om 16.20 ging er eindelijk een trein richting Birmingham, hier kon ik een andere trein richting Four Oaks, mijn woonplaats, nemen. Na een reis van bijna TWEE UUR was ik eeeeeeindelijk thuis. Ik moet nog even gaan uitzoeken hoe ik dat de volgende keer ga doen want het was geen pretje, twee uur reizen wat je in 40min kan doen. Dat was het wel over mijn weekend. Morgen weer tweede college-dag van de week. Weer aan de bak dus. Woensdag herkansing voor mijn wiskunde toets want ik had natuurlijk belachelijk slecht gescoord op dat stomme algebra. Nog maar even oefenen dus. Nu nog even gtst terugkijken en tv kijken met de familie hier. Slaaplekker!

XXX

  • 19 September 2011 - 19:09

    Tina:

    Ik lees dat je al aardig bent ingeburgerd Laura. Kan ik stellen dat het goed met je gaat??? Zo te lezen ben je ook wel erg druk met van alles en nog wat, het onderhouden van contacten en school. Bevalt het gastgezin je een beetje?? Ik zal je foto's ook nog even bekijken, dan heb ik een nog beter beeld van waar je zit. Vanavond heb ik bijna 1,5 uur gewandeld met je moeder. Was erg gezellig, we kletsen er wat aan af en in no time zijn we heel Havelte door gelopen. We zijn vanavond ook nog op de camping Mooi Oavelt geweest. Ze hebben daar drastisch verbouwd en je moeder stond er ook versteld van dat het zo'n grote camping is, dat zie je niet vanaf de weg. Er staan ook erg mooie chalets, maar ook wel lelijke, d.w.z. kitscherige tuintjes. Er liepen ook een aantal wilde konijnen rond, zo leuk om ze te zien huppelen met die witte 'achterwerkjes', hahaha!! Ik wil de rest van je weblog ook nog even lezen, moet wel even kijken hoe dat moet, want ik bent niet zo'n ster in dit soort dingen.
    Daarom wens ik je nu alvast voor straks lekker slapen en morgen gezond weer op!!!!

  • 19 September 2011 - 19:47

    Jolanda Numan:

    Hoi Laura,

    Kreeg van Fokko de laptop om je website en blog te bekijken. errug leuk om je verhalen te lezen. Misschien is de journalistiek iets voor je? en ik zag dat je bij je foto's alle onderschriften al in het Engels hebt gezet, dus waarschijnlijk dat je over en paar dagen al in het Engels droomt ;)
    Fokko en ik zijn dit weekend teruggekomen van twee weken vakantie in Noorwegen. vandaag weer aan het werk, pfff. Gelukkig heb ik woensdag alweer mijn vrije dag. ;)

    Veel plezier daar en keep writing!

  • 20 September 2011 - 13:55

    Fokko:

    Algabra, mooi man.... :-) kom maar op met je vragen. Leuke verhalen schrijf je dat gaat al helemaal de goede kant op. Keertje Skypen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 24606

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: