Enjoyed my half term - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Enjoyed my half term - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Enjoyed my half term

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Helaas, mijn weekje vakantie is weer voorbij.. Toch heb ik een goede week gehad. Op vrijdag begonnen we al met het vieren van de vakantie. Ik was dus in Walsall te vinden, samen met Jess. De volgende dag ben ik even naar huis gegaan om een douche te nemen en nieuwe spullen bij elkaar te pakken om wéér naar Walsall te gaan. Het was namelijk Sara's verjaardag. En die moeten we natuurlijk vieren. Het begon een beetje saai maar toen we om 6 uur in ons bed lagen waren we het erover eens dat we een goede avond hadden gehad. Nouja, 'in ons bed'. Mevrouw had bedacht dat we wel allemaal bij haar konden slapen. Toch was ze vergeten dat we met zn drieën waren en er maar twee bedden aanwezig waren. Dit betekend dat ik met haar een 1persoonsbed met haar heb moeten delen, heel fijn.. Het was alsof ik aan het kamperen was, te weinig ruimte en niet echt comfortabel. Ook werd ik halverwege mijn nachtrust er bijna uitgeschopt. Volgende keer kan ik nog beter op de grond slapen. De maandag erop heb ik niet zoveel gedaan, behalve een paar opdrachtjes voor school. Dinsdag overdag ook weinig en 's avonds naar Lichfield geweest voor een etentje. Op woensdag had ik, met een paar andere exchangestudents een cultureel dagje gepland. Het orginele plan was om naar Oxford te gaan. Dit bleek achteraf toch een beetje duur te zijn en sommigen konden het zich niet veroorloven. Een alternatief was Manchester. Dus besloten we om de touringbus van half11 in Birmingham te pakken. In Manchester hebben we maarliefst TWEE musea bezocht. 'Het Machester Museum' en een 'Art Gallery'. Best mooie musea, en het was ook nog eens gratis. Omdat onze bus pas om 8 uur terug zou gaan besloten we nog een filmpje te pakken. Het werd Paranormal Activity 3. Nog voordat we in de zaal zaten begonnen een paar al angsten uit te slaan: 'Ooo, i think i'm gonna shit my pants!'. Nouja, ik mag niks zeggen want tegen het einde zat ook ik met mn knieen voor mn hoofd. Na drie uur over de terugreis naar Brum te hebben gedaan kon ik nog met de trein naar Four Oaks, al met al was ik rond twaalf uur thuis. Donderdag was het dan zo ver, Mama en Martin waren op de engelse bodem gelandt! Tegen een uurtje of half drie zocht ik ze op in hun hotel in Sutton. Toch was het niet een emotioneel ontvangst alsof ik ze een paar jaar niet heb gezien. Want we skypen natuurlijk ook elke week. Natuurlijk is het wel fijn om een paar familie leden te zien na zo'n lange tijd. Vrijdag begonnen we aan onze zoektoch naar het Jaguar Museum aangezien Martin daar graag heen wilde. Mijn gastmoeder had heel lief een aantal treinlijnen en tijden opgezocht. Helaas heeft ze ons hier niet echt mee geholpen. Zij had namelijk een compleet ander museum. Dit betekende dat we ruim 100 pond en een aantal uurtjes hebben verspild aan het vinden van het juiste museum. Toen we vanaf het verkeerde museum in de taxi zaten naar het juiste museum vroeg ik nog of we niet beter even konden bellen of ze daadwerklijk nog wel bestaan etc. 'Nee nee, dat is niet nodig'. Aangekomen bij het Jaguar Heritage Museum bleek dat we dat beter wel hadden kunnen doen, het was namelijk dicht.. Na deze tegenvaller zijn we terug gegaan naar Birmingham om onze koffers op te halen en verder te treinen naar London. Eenmaal daar aangekomen zijn we opzoek gegeaan naar ons hotel en vervolgens naar een leuk restaurantje gegaan. Zaterdag en zondag bestond vooral uit culturele dingen natuurlijk. We hebben gebruik gemaakt van een sightseeying tourbus. Deze ging langs alle bezienswaardigheden en je kon onderweg uit- en opstappen. Ook het London Eye kon natuurlijk niet ontbreken, hier zijn we 's avonds nog even ingeweest. Na een bezoekje aan the Queen (Buckingham Palace) zijn we begonnen aan onze terugreis. Ik denk dat we alledrie kunnen terugkijken op een gezellig en leuk weekend(: Mama en Martin zijn op Birmingham International, oftewel de luchthaven, uitgestapt. Gelukkig was het niet zo'n emotioneel afscheid als ze eerste keer. Ik reisde nog een stukje door naar Birmingham New Street. Hier had ik voordat ik naar huis ging nog even met Jess afgesproken om wat te drinken. Rond een uurtje of 8 was ik eindelijk thuis. En maandag kon ik weer begonnen aan mijn schoolwerk, jeuj.. Ohja, nog een nieuwtje. Afgelopen weekend heb ik besloten om tot april te blijven in plaats van februari. Volgens mij is dit de beste keuze om er alles uit te halen wat er in zit, wat betreft het exchange jaar dan. Dit houdt wel in dat ik rond kerst een paar dagen naar huis kom. 16 t/m 28 december ben ik weer in Meppel en omstreken te vinden (: Dat was het wel wat betreft mijn vakantie. Hopelijk hebben jullie ook een fijne week gehad om uit te rusten. Maar helaas, het gewone leven begint weer. Spreek jullie snel!

XXX

  • 01 November 2011 - 18:29

    Ellen:

    Neeee je blijft toch niet NOG langer weg, dat kan niet hoor!
    Gelukkig kom je wel met de kerst richting de Parel ;-)

  • 01 November 2011 - 21:01

    Papa:

    Goh meisje van me, wat schrijf je leuk, het is een genoegen om te lezen . . complimenten!
    Ik hoorde van mama dat het je goed gaat en dat doet me goed. Ik lees zojuist van je beslissing om langer te blijven en ik ben zeer content met dit besluit. Inderdaad; haal er uit wat je kunt.
    Papa heeft bezoek uit Amerika tot 8 noovember, dan moet ik naar Berlijn tot 12 november en in die week die daarna volgt, heb ik afspraken bij mij Engelse contact waarover ik je geschreven heb, ook daar around Birmingham. Ik zal wel even met mama overleggen of het lukt elkaar even voor een hight tea te treffen
    Heel veel liefs, ik ben de trotste papa van de hele wereld met zo'n dochter!
    I love you
    Kiss
    Papa

  • 02 November 2011 - 17:14

    Rian:

    leeeuk om dit te lezen chick, echt super om te horen dat je r naar je zin hebt !
    en al helemaaal chill dat je even terug komt! :) gonna meet eachother!
    XXXX

  • 03 November 2011 - 14:19

    Jan/Jen/Astrid:

    Gezellig verhaal Laura.
    Leuk dat mama en Martin geweest zijn.
    Je hebt gelijk dat je er nog een paar maandjes bij aan plakt. Je bent er nu en profiteer daar maar zo lang mogelijk van.
    Je komt straks weer thuis als "an English Lady".
    Groetjes en een dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 24598

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: