Last weekend in the UK - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Last weekend in the UK - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Last weekend in the UK

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

11 December 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Nog maar vijf nachtjessssss! En dan heb ik eindelijk een nederlandse pauze. Even wat opladen zodat ik nog drie maanden engeland kan verdragen. Deze week druk weekje gehad op school. Allerlei 'mock exams'ter voorbereiding op de komende examens in januari. Jajaja, dat betekent inderdaad dat ik ook in NL een beetje moet gaan leren de volgende week. Maar ik heb er wel vertrouwen in dit keer. Want schrik niet, ik had nu ipv het éénnahoogste, het hóógste op een english language test. En nee, dat is geen grammatica en vocabulair. Je moet het zien als hoe Nederlands bij ons word gegeven, maar dan word er op in gegaan op bepaalde onderwerpen. Verder stond dit weekend de kerstmarkt met alle exchange students op het programma. Romina, een meisje uit zwitserland vroeg me om haar van te voren te joinen in Birmingham, leuke middag gehad. Al was het rondje over de kerstmarkt een beetje nutteloos aangezien de meeste van ons dat al 10x hadden gedaan afgelopen maand. De warme appelsap met kaneel smaakte ook niet echt naar mijn mening, zoete meuk. Maar ach, het was natuurlijk wel leuk om weer eens met zn allen te zijn. Daarna gingen we op zoek naar een bakkie pleur met meuk. Helaas waren we de helft van de groep die met ons mee kwam al kwijt na 10 min door de drukte in de stad. Daar zaten we dan, aan de warme koffie in de pret a manger, soort starbucks. Ik had er even niet aangedacht dat ik vast zat met allemaal duitssprekende studenten. Opzich prima want ik heb er geen probleem mee om het te verstaan. Nouja, met de zwitseren wel een beetje. Damn, wat een sterk accent. Dus ik was tergelijkertijd ook mijn duits huiswerk aan het doen: Watching and listening in German. Gelukkig kwam onze oude college mattie Jamie me vergezellen en konden we samen de outsiders zijn. Hij moest ons helaas later alweer verslaten aangezien hij naar een 'gig' ging. Dat is een soort optreden in een pub. Na ongeveer twee uur te hebben koffie gedronken hebben we nog een rondje door de stad gedaan en iets te eten gezocht. Daarna zijn Romina en Thalia op de bus naar huis gegaan. Sara, Jess en ik besloten ook maar om naar huis te gaan. Op mijn weg naar het station werd ik gebeld door Jamie of ik hem en zijn vrienden nog even wilde vergezellen in de pub aangezien mijn laatste trein toch twee uur later ging. Dat was waarschijnlijk de beste beslissing van de dag. Het was in zo'n pub die je normaal gesproken nooit zou vinden als je het niet zou kennen. Zo leer je waarschijnlijk engeland op zijn best kennen. Aangezien Jamie al sinds een paar weken van college af is omdat hij zijn buitenlandse droom als engels leraar in spain or franch gaat najagen, was het leuk om hem weer even te zien. Goed streven opzich, al zijn de nodige discussies over diploma's en educatie wel gevoerd natuurlijk! Daarnaast had ik een weddenschap met hem gewonnnen dus hij was me nog een paar drankjes schuldig. We hebben naar een band geluisterd genaamd 'Beans on Toast' ik heb me rotgelachen! Ergens was het best goed, ondanks dat hij optrad op zijn blote voeten en zo stoned was als een garnaal. Al met al was het een goede avond en heb ik de laatste trein naar huis gepakt. Ga over uurtje nog even bakkie koffie doen met Jess en daarna weer lekker naar huis, voorbereiden op mijn laatste vier daagjes school dit jaar. Vrijdag vlieg ik om 11.20am (12.20 nl'se tijd). Zal rond een uurtje of vijf uiteindelijk thuis zijn. Zal mijn engelse matties hier wel gaan missen die twaalf dagen maar kan niet wachten om mijn sociale contacten in nederland weer te zien! Zie jullie heeeeel snel!

XXX

  • 11 December 2011 - 17:28

    Tante J:

    Nog ff geduld dus :) het is zo vrijdag.
    Omi kan niet wachtten tot je terug bent :).
    Knap dat je je examens zo goed doet. Geeft altijd een goed gevoel he, dat je met goede cijfers er door rolt. Onze lau wordt verstandig ;)
    Kalm aan en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24609

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: