A looooooong journey - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu A looooooong journey - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

A looooooong journey

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Dacht ik even een rustig dagje te hebben met maar anderhalf uurtje les. Niet dus.. Jessica vroeg me om mee naar walsall te gaan aangezien we zo vroeg vrij waren. Ze gaat normaal gesproken altijd met de bus, wat 40minuten duurt. Maar aangeezien ik om 06.00pm in de sportschool moest zijn gingen we met de trein. Dat hadden we beter niet kunnen doen.. Volgens de man achter de balie moesten we de trein richting Birmingham nemen, overstappen in Aston en dan naar Walsall. Dat hebben we geweten, een reis die normaal gesproken 20minuten zou moeten duren duurde nu meer dan anderhalf uur. Op het station in Aston kregen we te horen dat de trein naar Walsall vertraging had, en niet zo'n beetje ook. 'Train breakdown'.. In Sutton, onze opstapplaats, had dezelfde man bij de ticketservice een terugreis voor me uitgeprint. Om het nog even te checken vroeg ik het de man in Aston nog maar een keer. Deze gaf heel andere aankomsttijden. Jess en ik waren het er over eens dat de organisatie qua treinen in Engeland verschrikkelijk is. Eindelijk zaten we in de trein naar Walsall. Maar niet voor lang. Een paar stations voor het eindstation bleef de trein maar stilstaan en werd er omgeroepen dat we moesten uitstappen. Er was blijkbaar iets mis met de trein. Dit betekende dat we moesten wachten op de volgende trein. Dat kon er ook nog wel bij. Om 3.10pm waren we eeeeeeindelijk bij het huis van Jessica's gastouders aangekomen. Ik moet zeggen dat Jess' buurt iets 'anders' is dan die van mij. Ik denk dat haar gastouders de enige Engelse in haar straat zijn, de rest is allemaal Pakistaans.. Jessica's gastmoeder is ook een beetje 'anders' dan de mijne. Echt zo'n gezellige spontane maar goedkope vrouw. Haar werk is het promoten van magazine's op straat. Dat zegt genoeg denk ik. Ik denk dat ik in totaal 15 minuten bij haar thuis ben geweest. Daarna moest ik de bus al weer nemen. Dat leek me veiliger aangezien die ophoud op het station in Walsall. Eindelijk thuis aangekomen kon ik me klaarmaken voor een bezoek aan de sportschool. Toen we thuiskwamen had Emilie pizza gemaakt(: Morgen weer een schooldagje van 09.00am tot 04.05pm voor de boeg. Tot morgen!

XXX

  • 15 September 2011 - 17:32

    Hendriek:

    Hee Laura,
    Even je reisverslagen achter elkaar gelezen. Volgens mij ben je na dit half jaar verslaafd aan de sportschool. Gelukkig is er ook een sportschool in Havelte !. Oh ja, volgens mij is het promoten van een tijdschrift op straat hard werken. Veel plezier.

    Groet, Hendriek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 24594

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: