Poor Smuffedge - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu Poor Smuffedge - Reisverslag uit Sutton Coldfield, Verenigd Koninkrijk van Laura Stein - WaarBenJij.nu

Poor Smuffedge

Door: laurastein

Blijf op de hoogte en volg Laura

07 Oktober 2011 | Verenigd Koninkrijk, Sutton Coldfield

Zoals je misschien al aan de titel kan zien is een van de ratten overleden. Gistermiddag kwam Elise al met tranen in haar ogen en smuffedge in haar handen naar boven. Het was duidelijk dat hij erg zwak was en niet goed kon lopen. Ook zijn oogjes waren niet helemaal open. Die middag stond een tandartsafspraak voor Elise en Emilie op het programma. Hun opa&oma kwamen hun halen aangezien Mette een vergadering had. Het vertrek duurde dankzij Elise's tranen iets langer dan gepland. Uiteindelijk is ze toch in de auto gestapt. Toen Mette terugkwam ben ik met haar meegereden naar de dierenarts. Zij rijden, ik met dat ratje op school. Ik kon halverwege niet eens zeggen of hij nog leefde of dat hij al het loodje had gelegd. De dierenarts kon niet precies vertellen wat hem mankeerde maar het was wel duidelijk dat hij niet lang meer te leven had. Dus besloten we, ipv aan 100euro medicatie uit te geven en dat hij dan nog binnen 24 zou sterven, hem uit zijn lijden te verlossen. Mette had aan de behandelingstafel al een paar tranen gelaten bij het afscheid. In de auto probeerde ik haar een beetje op te vrolijken. Maar bij het idee hoe Elise wel niet zou reageren kreeg ik zelf ook al bijna tranen in mn ogen. Andere mensen zien huilen is niet mijn sterktste punt. Na een bezoekje aan de Mac kwamen we aan bij het huis van opa&oma. Toen we nog maar 2 stappen binnen hadden gezet kwam de vraag al: 'How is Smuffedge?'. Voordat we iets gezegd hadden begon ze al te huilen. Dit heeft ze ongeveer de hele avond vol gehouden. De vader en moeder van Mette's ex oftewel de opa&oma zijn altijd heel aardig voor me. Ik kreeg zelf een zakje pepermuntjes en een kus van 'nan'(oma) voordat ik wegging. Lovely people! Eenmaal thuis aangekomen moest Rex, de andere rat, natuurlijk direct geknuffeld worden. Wat me mee viel is dat Elise toch naar school is geweest vandaag! Dit weekend blijf ik maar lekker thuis heb ik besloten. Het aanbod om naar Walsall te gaan en een avondje bij Jessica thuis te spenderen heb ik maar afgeslagen. Zo kan ik morgenochtend ook weer naar de sportschool. Misschien morgen of zondag nog even met een van de andere exchangestudenten afspreken maar dat zie ik dan wel. Dat was het wel weer(: Hopelijk missen jullie me niet te erg!

XXX

  • 07 Oktober 2011 - 19:14

    Ellen:

    niet zeggen dat je het zielig vind van die rat want je vond het maar een lelijk vies beest hahahaha. dikke kus

  • 08 Oktober 2011 - 07:27

    Frank:

    Hey Laura
    Ik zit even achter de PC van Ellen en lees je verslag. Ik heb je vorige verslagen niet allemaal gelezen maar ik geloof dat je het best naar je zin hebt. Ach voordat je het weet ben je weer thuis..klopt het? nog 53 dagen lees ik! Uit betrouwbare bron weet ik dat mams al bezig is met de voorbereidingen van jouw terugkomst..ik mag er niet teveel van zeggen maar ik hoorde iets van de onvervalste Haveltse drumband. Veel plezier nog daar en tot later!
    groet Frank.

  • 08 Oktober 2011 - 16:26

    Fokko:

    Hey Laura,

    Zo te zien heb je lekker je draai gevonden en is er genoeg te doen. Ik zeg: hoezo hierna terug naar Havelte, gewoon de wereld rond! J schrijfstijl is erg leuk, wat dacht je van journalistiek?? Hier in Havelte is zoals vanouds rust en niks te doen. Over 2 weken is dé happening: een 80's feest in het Knooppunt voor the old farts like me; ga ik natuurlijk heen. :-) Verder is Jolanda vandaag druk met de was en ik controleer of de bank nog goed ligt; nothing changes. Have fun!

    Groeten Fokko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 24601

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2014 - 31 December 2014

Internship Hamburg

29 Augustus 2011 - 31 Maart 2012

Laura goes England

Landen bezocht: